گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند واکنش کره شمالی به لاف‌ دوستی ترامپ؛ کیم اهمیتی نمی‌دهد سخنگوی کرملین: مسکو به بهبود روابط ترکیه و سوریه علاقه‌مند است با حضور وزیر کشور ستاد اربعین در عراق برگزار شد جنبش جهاد اسلامی فلسطین: با هرگونه فرمولی که اسرائیل را به رسمیت بشناسد مخالفیم اعتراف یک رسانه آمریکایی به موفقیت حوثی‌ها در اخلال کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک ون در لبنان (۲ مرداد ۱۴۰۳) کابینه دولت چهاردهم؛ نامزدهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شدند ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد
سرخط خبرها

قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۳۸۱۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اولویت‌دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرد، بیان کرد: کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان بوشهر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در جریان نظارت ستادی از خط راه شیراز-بوشهر-عسلویه بازدید کردند.

در جریان این بازدید، نشستی هم با حضور مسئولان استان و منطقه‌ای و نیز مسئولان وزارت راه برای بررسی ابعاد پروژه خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه برگزار شد و هرکدام از مسئولان توضیحاتی درخصوص وضعیت شهرستان‌های استان بوشهر و اهمیت احداث این خط آهن ارائه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: توفیق بود در این ایام، سفر کوتاهی به استان شهید پرور بوشهر داشته باشم و به چند پروژه مهم این منطقه سرکشی کنم، در این سفر تعدادی از نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها نیز حضور داشته و ما را همراهی می‌کنند تا به بررسی مسائل سرعت بیشتری بخشیده شود.

وی افزود: همواره در سفر‌ها تاکید می‌کنیم که مجموعه تصمیم گیری و پیگیری‌ها درخصوص تنظیم برنامه هفتم توسعه است که با هماهنگی و اتفاق نظر سایر همکاران انجام می‌شود، اما توقع‌مان این است که در استان‌ها هم همین گونه باشد و کار‌های اولویت داری که مشکلات اساسی مردم را حل می‌کند، در دستور کار قرار گیرد.

قالیباف افزود: معتقدیم مشکلات از دو جهت؛ یکی توجه به زیرساخت‌های مهم و دومی توجه به کار‌های معیشتی ولو کوتاه مدت باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: تجربه نشان داده که اگر همراهی همه دستگاه‌ها نباشد در صورت ورود امکانات هم انتظارات برآورده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اولویت دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرند، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم، اما در محل‌های عملیاتی کمتر از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد. برای ساخت ۴ هزار کیلومتر از خطوط ریلی هزینه‌های بسیاری شده که اگر در محل درست ساخته شده بود  ۱۰ الی ۱۵ سال قبل بوشهر به تهران متصل می‌شد.

رئیس مجلس عنوان کرد: ما زیرساخت‌ها را برای راه‌آهن می‌سازیم، اما آن‌ها اصلاح، کار‌های تکنیکالی، لوکوموتیو، نیروی ماهر و واگن هم می‌خواهند که باید به آن‌ها توجه شود.

قالیباف عنوان کرد: در حوزه کریدور‌های شمال به جنوب خط ریلی مذکور نیز جنوب کشور را به شمال کشور متصل می‌کند. حال اگر ۴ هزار کیلومتر در این محل هزینه شده بودند، در بسیاری از مسائل جلوتر بودیم.

وی به موضوع سلامت در استان هم اشاره و تأکید کرد: وضعیت بیمارستان در استان بوشهر نسبت به سرجمع سایر استان‌های کشور مناسب نیست و این استان دارای عقب ماندگی جدی در این حوزه است، لذا باید به این مهم نیز توجه و سرانه بهداشت و درمان استان را متناسب کنیم.

قالیباف گفت: در مسیر حرکت به سمت بوشهر متوجه شدم خساراتی به نخلستان‌ها وارد شده و نخلداران با مشکلات جدی مواجه شده اند. این موضوع را هم مدنظر قرار داده و برای آن تدبیر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید مسیر کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

طبق گفته خادمی معاون وزارت راه و شهرسازی احداث این پروژه کریدور ترانزیت ریلی جدیدِ شمالی-جنوبی از بندر بوشهر، تا مبادی شمال کشور را متصل و منطقه پارس جنوبی را به شبکه ریلی کشور با هدف انتقال سریع و ایمن تجهیزات و تاسیسات صنایع بالادستی به منطقه عسلویه متصل و منجر به انقال سریع محصولات تولیدی به داخل کشور می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه، تکمیل این خط ریلی به ۵۲ هزار میلیارد تومان و ساخت خط راه آهن شیراز - بوشهر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. طرح مذکور هم اکنون ۹ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۶ درصد پیشرفت زیرسازی دارد.

در این نشست غلامحسین کرمی، نماینده مردم تنگستان در مجلس نیز با اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شیراز - بوشهر گفت: در سطح استان ۲۷ بندر وجود دارد که اگر فعال شوند، راه‌های زمینی کفاف حمل بار را نمی‌دهد، از طرفی منطقه تنگستان قطب کشاورزی بوده، اما امسال به دلیل بارندگی‌های شدید به شدت نخلستان‌ها خسارت دیدند که لازم است برای جبران خسارت آن‌ها تدبیری اتخاذ شود.

وی همچنین به مشکلات مردم منطقه از جمله کمبود مدرسه و فضای آموزشی، بیمارستان و راه آهن اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->